Празниците на градовете в България

Изследванията ми, свързани с Гергьовден като празник на града, провокираха у мен по-общ интерес към празника на града като феномен, особено на българска територия. Работата ми по този проблем ще бъде финансирана тази година по Национална програма „Културноисторическо наследство, национална памет и обществено развитие“, в която ИЕФЕМ-БАН е партньор. Моят индивидуален проект се нарича „Празникът на града: пластове, актьори, сюжети“ и е част от работен пакет „Градска култура от Средновековековието до модерната епоха“. Първата стъпка в работата ми беше да изведа списък с празниците на всички градове в България – начало на едно типологизиране, което ми се струва смислено. В интернет съществуват множество такива списъци, но те са пълни с грешки. Моят е проверен, поне към днешна дата, макар и някои информации да са под въпрос. Публикувам го, за да може да служи на всеки, който има интерес.

Списък градове и празници в България

Какви интересни неща може да научи човек, правейки този списък… Например кой е градът с най-дълго име в България – веднага издавам: Долна Митрополия.

Вашият коментар